dijous, 20 de març del 2014

Logico-matemàtica

Els mecanismes necessaris per facilitar el procés logico-matemàtics trobem:
  • Manipulació: És la manera que tenen de conèixer el món que l'envolta. Ja que agafen objectes, els palpa i se'ls posa a la boca i repeteix accions que li proporciona plaer.
  • Imitació: L’ Infant reprodueix allò que ha vist passa de conductes motores a conceptes simbòlics.
  • Classificació: Permet organitzar la realitat. Permet ordenar els objectes segons les seves semblances i diferenciar-los i reconèixer-los.
  • Representació: Aproxima l' infants a la diferencia  i la coordinació entre el significat i significant

Aproximació a conceptes logico-matemàtics
1.      Qualitat: Són característiques que tenen els objectes amb la finalitat de que els infants els identifiqui-hi d'activitats que es poden portar a terme els joc heurístic i la panera de tresors.
2.     Quantitat: Es treballa a partir de l'observació i manipulació. I aquí o trobem el nombre i mesura
3.     Espai: Les nocions espacials d'orientació, situació i distància les relacionarem amb l'esquema corporal. Com ara Dalt/Sota Davant/Darrera

4.     Temps: S’aprèn a partir de les rutines i les activitats quotidianes amb l'ajuda de la persona adulta va verbalitzant els diferents moments. Ara/Després.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada