Els mecanismes necessaris per facilitar el procés logico-matemàtics trobem:
- Manipulació: És la manera que tenen de conèixer el món que
l'envolta. Ja que agafen objectes, els palpa i se'ls posa a la boca i
repeteix accions que li proporciona plaer.
- Imitació: L’ Infant reprodueix allò que ha vist passa de
conductes motores a conceptes simbòlics.
- Classificació: Permet organitzar la realitat. Permet ordenar els
objectes segons les seves semblances i diferenciar-los i reconèixer-los.
- Representació:
Aproxima l' infants a la diferencia i la coordinació entre el
significat i significant
Aproximació a conceptes logico-matemàtics
1. Qualitat: Són característiques que tenen els objectes amb la
finalitat de que els infants els identifiqui-hi d'activitats que es poden
portar a terme els joc heurístic i la panera de tresors.
2. Quantitat: Es treballa a partir de l'observació i manipulació. I aquí o
trobem el nombre i mesura
3. Espai: Les nocions espacials d'orientació, situació i distància les
relacionarem amb l'esquema corporal. Com ara Dalt/Sota Davant/Darrera
4. Temps: S’aprèn a partir de les rutines i les activitats quotidianes amb
l'ajuda de la persona adulta va verbalitzant els diferents moments. Ara/Després.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada